Wycieczka do Torunia i Strzelna

29 października 2021, piątek 12:53

W dniach 25-26 października 2021 roku klasy IIc i IIf brały udział w wycieczce do Torunia oraz Strzelna. Wczesnym rankiem wyruszyliśmy z Białegostoku w stronę miasta piernika i Mikołaja Kopernika. W Toruniu pani przewodnik oprowadziła nas po starym mieście. Zobaczyliśmy wiele pięknych budowli tj. Katedra Św. Jana Chrzciciela i Św. Jana Ewangelisty, Ratusz Staromiejski, gotyckie kamienice, mury obronne Starego Miasta, Krzywą Wieżę oraz Dom Mikołaja Kopernika. W przerwie pomiędzy zwiedzaniem mogliśmy zakupić pierniki oraz pamiątki. Następnie udaliśmy się na nocleg w Twierdzy Fort IV, który w przeszłości był głównym fortem artyleryjskim i służył do obrony miasta. Z racji na jego wyjątkowość po obiadokolacji zwiedziliśmy go podczas spaceru z pochodniami, a następnie wzięliśmy udział w zabawie w podchody. Po tych aktywnościach zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do pokoi.

Drugiego dnia po zjedzeniu pożywnego śniadania, zwarci i gotowi wyruszyliśmy w dalszą podróż. Początkowo zatrzymaliśmy się na obrzeżach Torunia, aby móc z bliska przyjrzeć się niepowtarzalnej architekturze Kościoła NMP Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II. Następnie udaliśmy się do leżącej nieopodal miejscowości Strzelno, w której razem z przewodnikiem, mieliśmy okazję zwiedzić wzgórze klasztorne, na którym w XII wieku ulokowano kościół-rotundę św. Prokopa oraz norbertański klasztor i kościół św. Trójcy. Zobaczyliśmy również najcenniejszy zabytek poklasztornego kościoła, czyli słynne dwie kolumny z personifikacją cnót i przywar. W drodze na obiad mieliśmy okazję ujrzeć Mysią Wieżę w Kruszwicy dobrze wszystkim znaną z legendy o królu Popielu. Po całym dniu zmęczeni, ale pełni nowych doświadczeń wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Kinga Roszkowska, Amelia Puchalska
Klasa 2c

23 czerwca 2024, niedziela 20:40
VILO biega, by pomagać, czyli początek wakacji na sportowo.
Wiecej
21 czerwca 2024, piątek 14:36
Udanych wakacji :)
20 czerwca 2024, czwartek 16:19
Jakub Szerszeń, Mateusz Czarnowicz i Wojciech Zakrzewski z klasy 3a, uzyskali tytuł laureata.