Students Exchange – Izrael, Rewizyta (updated)

10 kwietnia 2019, środa 00:07

Exchange Day Eight:

Nadszedł dzień pożegnania… Nim nasi przyjaciele weszli na pokład samolotu, razem jeszcze zwiedziliśmy warszawskie Stare Miasto. We will miss you!

Exchange Day Seven:

Dobiega końca wizyta naszych przyjaciół z Izraela w Białymstoku. Zdążyliśmy pokazać im kampus Uniwersytetu w Białymstoku. Śladami dziedzictwa żydowskiego oprowadził naszych gości nieoceniony Tomasz Wiśniewski (serdecznie dziękujemy za wspaniałe opowieści przekazane z wielką pasją!). A wieczorem spotkaliśmy się na pożegnalnej kolacji. Mamy nadzieję, że nie żegnamy się na zawsze, a tylko na jakiś czas, i że niedługo znów się spotkamy!!! We wtorek obejrzymy stolicę…

Exchange Day Six:

Dzisiaj nasi przyjaciele spędzali przedpołudnie z polskimi rodzinami. Natomiast po południu spotkali się przy ognisku…

Exchange Day Five:

Dzisiaj nasi przyjaciele pojechali obejrzeć dumę naszego regionu – Białowieski Park Narodowy, a tam zobaczyć króla podlaskiej fauny – żubra. Po powrocie, biorąc przykład z wielu Uczniów naszej Szkoły, nocowali w VILO!

Lekki, właściwie niedostrzegalny nieporządek w świetlicy nie ma z tym nic wspólnego!! 🙂

Exchange Day Four:

Solidnie zmęczeni, ale wciąż otwarci na nowe pomysły i gotowi do pracy, uczniowie VILO i ich izraelscy koledzy stawili się dzisiaj na lekcji na temat kultury języka. Zastanawialiśmy się razem, co nasz język może powiedzieć o nas, naszej kulturze i naszych doświadczeniach.
Efektem zajęć były refleksje na temat naszego spotkania zamknięte w słowach powstałych właśnie sentencji: “Nie oceniaj kraju po okładce”, “Nie osądzaj nikogo, dopóki nie przejdziesz się w jego butach”, “Przyjaciele pozostaną przyjaciółmi, bez względu na dzielący ich dystans” i “Otwórz się na dobro innych” (zapisane w trzech językach: polskim, hebrajskim i angielskim). To było piękne i owocne spotkanie. Po “szkole” zwiedziliśmy Pałac Branickich, Muzeum Historii Medycyny i Farmacji UMB, Centrum im. Ludwika Zamenhofa. Uczniowie VILO i nasi Goście odwiedzili również Galerię Arsenał. Polecamy!

Exchange Day Three:

Czwartek był dniem wyprawy do Tykocina i Kiermus. W Tykocinie nasi goście mogli obejrzeć jedną z najlepiej zachowanych w Polsce murowanych synagog, tykocińską zabudowę oraz zwiedzić replikę zamku z czasów Króla Zygmunta Augusta.
W Kiermusach uczestnicy wycieczki przenieśli się w czasie do Polski szlacheckiej.
Jak widać, było dosyć zabawnie 🙂 …

Exchange Day Two:

Nasi przyjaciele zawitali w murach VILO. Opowiedzieli nam nie tylko o państwie Izrael, ale też o swojej szkole oraz o tradycjach i obyczajach. Wiadomości przekazane przez izraelskich kolegów i koleżanki są nie do przecenienia, jednak największą wartością tej wymiany są radość, otwartość i najprawdziwsza sympatia, której wyrazem są twarze, z których nie znika uśmiech! Israeli friends, welcome to Białystok!

Tego dnia uczniowie izraelscy wraz z polskimi przyjaciółmi zwiedzili również Muzeum Szkolne i dowiedzieli się nieco o historii i tradycjach VI LO. Po obowiązkowym zdjęciu na stopniach głównego holu, udaliśmy się na zwiedzanie miasta.

Exchange Day One: Welcome to Poland!

Po odebraniu gości z lotniska i niezwykle emocjonalnym powitaniu, ruszyliśmy do Białegostoku, gdzie na gości z Izraela czekali uczniowie VILO: Gabriela Ciuńczyk, Gabriela Blaszko, Michalina Miłkowska, Martyna Minkiewicz, Krzysztof Radulski, Kacper Naumowicz, Marcin Dziejma i Marceli Rainko. Był to długi i wyczerpujący dzień dla naszych kolegów i koleżanek z Izraela, tak więc z przyjemnością czekali na wypoczynek

23 czerwca 2024, niedziela 20:40
VILO biega, by pomagać, czyli początek wakacji na sportowo.
Wiecej
21 czerwca 2024, piątek 14:36
Udanych wakacji :)
20 czerwca 2024, czwartek 16:19
Jakub Szerszeń, Mateusz Czarnowicz i Wojciech Zakrzewski z klasy 3a, uzyskali tytuł laureata.