Sprawozdanie z Leeds

1 października 2017, niedziela 20:47

Sprawozdanie z udziału w zagranicznym kursie metodycznym CLIL in England: Content and Language Integrated Leearning.

Leeds 30.07 – 11.08.2017

W dniach 31.07-11.08.2017 uczestniczyłyśmy w ramach programu PO WER w kursie metodycznym organizowanym przez English Matters w Leeds. Kurs został zaadresowany do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i średnich, którzy nie uczą języka angielskiego, ale chcą wprowadzić elementy tego języka lub poprowadzić lekcje po angielsku podczas swojego przedmiotu. Kurs służył też poprawieniu umiejętności komunikacji i wzbogaceniu słownictwa podczas zajęć, warsztatów, prezentacji. Poznaliśmy nowe metody nauczania oraz formy przydatne podczas pracy z uczniami, takie jak: wykorzystywanie aplikacji kahoot.it czy tworzenie quizów online, różnego rodzaju graficzne rozwiązania: grafy czy diagramy. Mogliśmy też wykazać się umiejętnością stworzenia własnych prezentacji, nad którymi pracowaliśmy przeważnie w trzyosobowych międzynarodowych grupach. Ponieważ część zajęć odbywała się w muzeach, otrzymywaliśmy wcześniej wskazówki, nad jakimi obiektami powinniśmy się zatrzymać i jakie słownictwo wykorzystać. Najbardziej utkwiła nam w pamięci wizyta w Muzeum Miasta Leeds, gdzie każdy dostał inne zadania. Były to tematy dotyczące sposobów spędzania wolnego czasu, osiągnięcia sławnych ludzi, środowisko naturalne czy gry i zabawy. Niektórzy ambitnie podeszli do sprawy i pozostali aż do zamknięcia obiektu!Uczestniczyliśmy też w ciekawych warsztatach i wykładach prowadzonych przez naszych wykładowców, np. poświęconych Brexitowi czy kulturze brytyjskiej. Tą ostatnią mieliśmy porównać z kulturą własnego kraju i było przy tym dużo śmiechu i zabawy.

Prawie wszystkie zajęcia odbywały się w Centre of English Studies przy ulicy Park Place, w samym centrum miasta. Część warsztatów prowadzona była w formie wycieczek. Poznać mogliśmy najważniejsze zabytki Leeds, takie jak Kirgate Market, w którym mieści się pierwszy Marks&Spencer, Corn Exchange czy County Arcade. Dodatkowo odwiedziliśmy najważniejsze muzea, takie jak:Royal Armouries Museum, w którym wysłuchaliśmy wykładu o Tudorach i mogliśmy obejrzeć różne typy broni niezwykłą kolekcję związaną z kulturą Orientu czy wspomniane już Leeds Muzeum, które opowiada o rozwoju miasta na przestrzeni dziejów. Zdobytą wiedzę wykorzystywaliśmy podczas zajęć, dzieląc się z innymi swoimi spostrzeżeniami z uczestnikami kursu czy też przygotowując prezentacje z wykorzystaniem zgromadzonego materiału na zadany temat. Odwiedziny tych wszystkich miejsc były pretekstem do poznawania nie tylko bogatej historii Leeds, ale również Yorkshire, bowiem z częścią grupy wybraliśmy się do Yorku, odwiedziłyśmy też przepiękny Park Rzeźb czy Temple Newsam. Podczas wszystkich zajęć poznawałyśmy wszystkie szczegóły i metodologię CLIL, dzięki naszym wykładowcom, którzy są ekspertami w tej dziedzinie. Niezwykle ważnym aspektem tego kursu było to, że nauczyciele z różnych krajów: Belgii, Szwecji, Hiszpanii, Włoch i Polski mogli wymieniać się swoimi doświadczeniami i pomysłami, jak uatrakcyjnić zajęcia szkolne, aby osiągnąć zamierzony cel. Komunikacja odbywała się w języku angielskim, a nasz tutor Aidan bardzo dbał o to, żebyśmy podczas zajęć nie rozmawiali w swoim języku ojczystym. Kurs CLIL był też okazją do nawiązania przyjaźni, które, mamy nadzieję, zaowocują dalszą efektywną współpracą przy realizacji wspólnych projektów.

Anna Janina Kloza – nauczyciel języka polskiego
Dorota Wawerska – nauczyciel języka niemieckiego

23 czerwca 2024, niedziela 20:40
VILO biega, by pomagać, czyli początek wakacji na sportowo.
Wiecej
21 czerwca 2024, piątek 14:36
Udanych wakacji :)
Wiecej
20 czerwca 2024, czwartek 16:19
Jakub Szerszeń, Mateusz Czarnowicz i Wojciech Zakrzewski z klasy 3a, uzyskali tytuł laureata.
Wiecej