Projekt realizowany w ramach programu PO WERSE – mobilność kadry edukacji szkolnej o tytule «Using Mobile Technologies» jest odpowiedzią na występujące zapotrzebowanie doszkolenia nauczycieli naszego liceum w szeroko rozumianym zakresie ICT. «Using Mobile Technologies» (Wykorzystywanie mobilnych technologii) jest szkoleniem przeznaczonym dla nauczycieli, którzy pracują z młodzieżą ponadgimnazjalną. Główny cel projektu skupiony został na zapoznaniu uczestników ze zjawiskiem m-learningu (tak zwanego mobilnego nauczania) oraz różnorodnym wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), czego długofalowym rezultatem będzie poprawa jakości kształcenia w naszej placówce. Podczas realizacji projektu wykorzystane będą nowoczesne metodologie aktywizujące procesy nauczania oparte na technologiach informacyjno-komunikacyjnych. Program mobilności obejmuje 30 godzin dydaktycznych praktycznego szkolenia w zakresie zastosowania i wykorzystania urządzeń mobilnych. Podczas szkolenia omówione zostaną następujące zagadnienia:
projektowanie i wykorzystanie blogów,
internetowe publikacje dźwiękowe,
podcasting,
tworzenie animowanych pokazów,
pobieranie oraz edytowanie video clips – wstawianie napisów,
wstawianie napisów – subtitling,
tworzenie narzędzi autorskich online takich jak: ćwiczenia, teksty itp.,
wykorzystanie video i DVD,
tworzenie map pamięci/umysłu oraz chmurek z tekstem,
nauczanie mobilne w klasie i poza nią,
wykorzystanie różnych aplikacji w nauczaniu,
wykorzystanie zasobów internetu,
Szkolenie zakończy się ewaluacją oraz pracą nad przygotowaniem wybranego narzędzia. Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymają certyfikaty z odbytego szkolenia jak również certyfikat Europass Mobilność potwierdzający odbycie zagranicznego szkolenia. Celem projektu jest przede wszystkim podniesienie kwalifikacji zawodowych uczestników, jak również udoskonalenie umiejętności językowych w zakresie słownictwa specjalistycznego z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych, rozwój osobisty uczestników, czy też poszerzenie horyzontów światopoglądowych.
Zadania uczestnika na poszczególnych etapach realizacji projektu:
Zadania uczestnika przed rozpoczęciem mobilności:
podpisanie umowy pomiędzy Uczestnikiem mobilności zagranicznej a Organizacją wysyłającą w ramach projektu „Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej” finansowanego z PO WER,
uzupełnienie kwestionariusza wstępnego, który poinformuje prowadzących o rzeczywistej wiedzy na tematy związane z mobilnym nauczaniem,
pobranie i zainstalowanie niezbędnych programów i aplikacji do wykorzystania podczas szkolenia,
zapoznanie się z historią, kulturą oraz innymi regionalnymi informacjami związanymi z Yorkiem,
organizacja przygotowania kulturowego we współpracy z partnerem przyjmującym,
opracowanie narzędzi ewaluacyjnych,
Zadania uczestnika w trakcie mobilności:
przygotowanie pomysłów i oczekiwań ściśle związanych z tematem kursu i przesłania drogą mailową do organizatora szkolenia co najmniej 4 tygodnie wcześniej,
na bieżąco wymieniane były informacje on-line z naszym partnerem,
nawiązanie kontaktu z innymi uczestnikami szkolenia w celu wymiany pomysłów, doświadczeń,
Zadania uczestnika po odbyciu mobilności:
przeprowadzenie ewaluacji projektu,
upowszechnianie rezultatów projektu (strona internetowa szkoły, TwinSpace),
rozliczenie finansowe projektu,
sporządzenie raportu całościowego i przesłanie go do Agencji Narodowej,
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w szkole i poza nią,
Zgodnie z założeniami programu szkolenia uczestnicy nabędą następujące kompetencje:
rozwiną i udoskonalą umiejętności komunikacyjno-informacyjne,
podniosą świadomość integrowania ICT z metodologią nauczania korzystając z eksperymentalnych metod,
krytycznie podejdą do własnego nauczania we współczesnym środowisku szkolnym,
będą wdrażać nowoczesne technologie w klasie,
uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia, oprogramowanie i aplikacje,
nabędą umiejętności opracowywania ćwiczeń w oparciu o nowoczesne technologie i metodologie,
rozwiną kompetencje językowe, a w szczególności mówienie,
rozszerzą znajomość słownictwa specjalistycznego,
ulepszą wymowę i intonację,
poznają nowe mobilne technologie,
poszerzą swoją wiedzę dotyczącą stosowania i wykorzystywania aplikacji mobilnych,
zapoznają się bliżej ze zjawiskiem m-learningu,
nawiążą współpracę z innymi szkołami europejskimi,
podzielą się doświadczeniami,
pozyskają partnerów do współpracy,
zapoznają się z dziedzictwem kulturowym Yorku i jego bogatym środowiskiem.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności