izrael rewizyta2019 dzien8Exchange Day Eight: Nadszedł dzień pożegnania... Nim nasi przyjaciele weszli na pokład samolotu, razem jeszcze zwiedziliśmy warszawskie Stare Miasto. We will miss you!

Exchange Day Seven: Dobiega końca wizyta naszych przyjaciół z Izraela w Białymstoku. Zdążyliśmy pokazać im kampus Uniwersytetu w Białymstoku. Śladami dziedzictwa żydowskiego oprowadził naszych gości nieoceniony Tomasz Wiśniewski (serdecznie dziękujemy za wspaniałe opowieści przekazane z wielką pasją!). A wieczorem spotkaliśmy się na pożegnalnej kolacji. Mamy nadzieję, że nie żegnamy się na zawsze, a tylko na jakiś czas, i że niedługo znów się spotkamy!!! We wtorek obejrzymy stolicę ...

Exchange Day Six: Dzisiaj nasi przyjaciele spędzali przedpołudnie z polskimi rodzinami. Natomiast po południu spotkali się przy ognisku ...

Exchange Day Five: Dzisiaj nasi przyjaciele pojechali obejrzeć dumę naszego regionu - Białowieski Park Narodowy, a tam zobaczyć króla podlaskiej fauny - żubra. Po powrocie, biorąc przykład z wielu Uczniów naszej Szkoły, nocowali w VILO!
Lekki, właściwie niedostrzegalny nieporządek w świetlicy nie ma z tym nic wspólnego!! :)

Exchange Day Four: Solidnie zmęczeni, ale wciąż otwarci na nowe pomysły i gotowi do pracy, uczniowie VILO i ich izraelscy koledzy stawili się dzisiaj na lekcji na temat kultury języka. Zastanawialiśmy się razem, co nasz język może powiedzieć o nas, naszej kulturze i naszych doświadczeniach.
Efektem zajęć były refleksje na temat naszego spotkania zamknięte w słowach powstałych właśnie sentencji: "Nie oceniaj kraju po okładce", "Nie osądzaj nikogo, dopóki nie przejdziesz się w jego butach", "Przyjaciele pozostaną przyjaciółmi, bez względu na dzielący ich dystans" i "Otwórz się na dobro innych" (zapisane w trzech językach: polskim, hebrajskim i angielskim).To było piękne i owocne spotkanie. Po "szkole" zwiedziliśmy Pałac Branickich, Muzeum Historii Medycyny i Farmacji
UMB, Centrum im. Ludwika Zamenhofa.
Uczniowie VILO i nasi Goście odwiedzili również Galerię Arsenał. Polecamy!

Exchange Day Three: Czwartek był dniem wyprawy do Tykocina i Kiermus. W Tykocinie nasi goście mogli obejrzeć jedną z najlepiej zachowanych w Polsce murowanych synagog, tykocińską zabudowę oraz zwiedzić replikę zamku z czasów Króla Zygmunta Augusta.
W Kiermusach uczestnicy wycieczki przenieśli się w czasie do Polski szlacheckiej.
Jak widać, było dosyć zabawnie :) ...

Exchange Day Two: Nasi przyjaciele zawitali w murach VILO. Opowiedzieli nam nie tylko o państwie Izrael, ale też o swojej szkole oraz o tradycjach i obyczajach. Wiadomości przekazane przez izraelskich kolegów i koleżanki są nie do przecenienia, jednak największą wartością tej wymiany są radość, otwartość i najprawdziwsza sympatia, której wyrazem są twarze, z których nie znika uśmiech! Israeli friends, welcome to Białystok!

Exchange Day One: Welcome to Poland!